انواع تجهیزات ایمنی

فهرست مطالب

اگر شما هم به تفریحات و ورزش های کار در ارتفاع علاقه دارید و یا به خاطر شغلتان مجبور به کار در ارتفاع هستید باید با انواع تجهیزات ایمنی آشنا باشید و قبل از شروع کار خود را به آن ها بر حسب نیاز مجهز کنید تا در صورت بروز مشکل و یا اتقافات احتمالی که منجر به سقوط مس شود از جانتان محافظت نمایید. دقت داشته باشید تجهیزات ایمنی که خریداری می کنید را قبل از استفاده حتما تست کنید و از عملکرد آن ها مطمئن شوید تا در صورت خراب بودن بتوانید قبل از استفاده متوجه بشید و آن را تعمیر یا تعویض نمایید.

ما در این مقاله سعی داریم شما را با تعدادی از پرکاربرد ترین تجهیزات ایمنی برای انجام کار در ارتفاع آشنا کنیم.

هارنس چیست؟

هارنس یا همان حمایل بند وسیله ای است که برای حفاظت فرد عامل در ارتفاع استفاده می شود. این وسیله از 2 جزء اصلی که شاما کمربند و تسمه است، تشکیل می شود. از آن جایی که در ارتفاع هیچ تضمینی برای سلامت فرد وجود ندارد توصیه می شود که تا حد امکان از انواع تجهیزات ایمنی در کنار هم استفاده کنید تا در صورتی که به علت نقص فنی و یا مشکلاتی از این قبیل هر یک از وسیله ها نتوانست به درستی عمل کند، دیگر تجهیزات از آسیب های ناشی از سقوط بکاهد. هارنس ها با توجه به برند تولید ککنده آن و کاربرد آن ها دارای انواع مختلفی هستند که ما در این بخش تعدادی از آن ها را خدمتتان معرفی می کنیم.

انواع هارنس

  1. هارنس فول بادی
  2. هارنس فول بادی کرول دار
  3. هارنس شورتی
  4. هارنس رگلاژی
  5. هارنس قلاب فولادی
  6. هارنس دکل بندی
  7. هارنس موقعیت گیری
  8. کمربند تمام بدن شک دار
  9. شورت بلت
  10. هارنس معدن

و …

همان طور که پیش تر اشاره شد از این وسیله برای جلوگیری از سقوط و یا استقرار در ارتفاع استفاده می شود که انتخاب نوع آن با توجه به ارتفاع و میزان حساسیت کار انتخاب می شود. در قسمت بالا ما تعداد محدودی از هزاران مدل هارنس را خدمتتان معرفی کردیم لذا اگر شما هم قصد خرید این وسیله را دارید بهتر از هر اقدامی در خصوص خرید، در خصوص انواع آن به درستی تحقیق کرده و مطالعه کافی داشته باشید.

لنیارد چیست؟

یکی دیگر از پرکاربرد ترین تجهیزات ایمنی که تاثیر زیادی در حفظ جان فرد در هنگام سقوط دارد لنیارد ها هستند. این وسیله دارای 2 سر می باشد که یک سر آن به قلاب هارنس متصل می شود و سر دیگر آن به یک تکیه گاه امنی که در محدوده لنیارد قرار دارد باید متصل گردد. اگر بخواهیم به چند نمونه از تکیه گاه های موجود در محل کار اشاره کنیم می توان به لایف لاین، پلکان داربست و …. اشاره کرد.

لنیارد ها نیز مانند سایر تجیزات ایمنی دارای انواع مختلفی هستند که بر اساس کاربردی که فرد عامل از آن ها انتظار دارد در نوع های مختلفی ساخته می شوند. لایزم به ذکر است که اطمینان از کیفیت این وسیله از ضرورت های حفظ ایمنی برای کار در ارتفاع است. ما در این قسمت شما را با انواع لنیارد آشنا می کنیم.

انواع لنیارد

  1. لنیارد قلاب بزرگ
  2. لنیارد طنابی دو قلاب با شک گیر
  3. لنیارد تک قلاب با شک گیر
  4. لنیارد جاذب انرژی
  5. لنیارد قلاب 110
  6. لنیارد دکل بندان
  7. لنیارد قلاب کوچک
  8. لنیارد موقعیت گیری

و ….

همان طور که پیش تر اشاره شد لنیارد ها نیز همانند سایر تجهیزات ایمنی دارای انواع مختلفی هستند که نوع آن بسته به شرکت تولید کننده آن و کاربردی که دارند متفاوت است.

اگر بخواهیم لنیارد ها را دسته بندی کنیم، می توانیم آن ها را به 2 دسته لنیارد افقی و لنیارد عمودی تقسیم بندی کرد. طول طناب لنیارد ها بین 1 تا 2 متر متغیر است که شرکت سازنده بسته به کاربرد آن مناسب ترین طول را برای آن در نظر می گیرد به همین دلیل شما به عنوان فرد عامل به هیچ وجه از گره یا  برش برای کوتاه کردن طول آن استفاده نکنید.

به عنوان کلام آخر باید بگوییم که برای حفظ ایمنی فرد عامل در ارتفاع حتما از 2 نقطه ایمنی استفاده کنید و در صورتی که 1 نقطه امن وجود داشت با استفاده از داربست و یا سایر تجهیزات ایمنی این نقاط  را افزایش دهید.

مجموعه ایران سیفتی یکی از قطب اصلی در زمینه فروش انواع تجهیزات ایمنی در ایران محسوب می شود که با بیش از 20 سال سابقه درخشان در این حوزه موفق به دریافت رضایت حداکثری مشتریان خود خود شده است. قیمت مناسب، کیفیت بالا و گارانتی طولانی مدت محصولات از جمله عواملی است که منجر به شناخته تر شدن این برند در بین رقبا شده است. با خرید از از ایران سیفتی خریدی به صرفه و کیفیت را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×
واتساپ
اینستاگرام
پشتیبانی آنلاین